В християнській школі все робиться як для Господа – член ради засновників гімназії “Соломон” Іван Чернушка

Про заснування гімназії, здобуття ліцензії та особливості християнської освіти, а також про навчання під час пандемії, розповідає директор відділу освіти Буковинської конференції (структурного підрозділу церкви Адвентистів сьомого дня в Україні), кандидат філософських наук, член ради засновників НВК гімназії “Соломон” Іван Чернушка.

Як виникла ідея створення школи?
Я завжди мріяв створити школу. Ще у 1993 році у Чернівцях був заснований загальноосвітній заклад, який проіснував 3 роки. Внаслідок тогочасного недосконалого законодавства та прогалини щодо можливості заснування загальноосвітніх навчальних закладів релігійними організаціями діяльність школи була припинена. Крім цього, внаслідок відсутності належної практики керування навчальним закладом за той час змінилось три директори школи.
Зараз все інакше. Завдяки змінам у законодавстві щодо заснування приватних навчальних закладів релігійними організаціями був винайдений оптимальний шлях для заснування та розвитку школи. Крім цього, за період незалежності України були підготовлені та розвинулись відповідні кваліфіковані та досвідчені кадри, які на сьогоднішній день працюють у навчальному закладі, зокрема директорка гімназії “Соломон” – Алла Гайсан.
Який секрет такого успіху, адже НВК “Соломон” – один із найпотужніших закладів освіти Чернівців? Відомо, що ви отримали премію Верховної Ради України.
Успіх в навчальному закладі залежить від рівня якості освіти та виховання дітей, тому гімназія “Соломон” найкраща в цьому плані. Навчальні класи формуються з невеликою кількістю учнів, що дає можливість приділяти більше уваги кожному. Порівняно з іншими приватними закладами, оплата за навчання є доволі невисокою внаслідок отримання додаткового фінансування з інших джерел, що цінують учасники навчального процесу.
Молоді фахівці з ентузіазмом докладають зусиль для покращення і розвитку навчального процесу та отримання позитивного результату. Впроваджуються інноваційні підходи до навчального процесу та освоєння навчального матеріалу. Все це в комплексі дає позитивний результат, що і було належним чином оцінено, зокрема законодавчим органом держави – Верховною Радою України.
Які кроки були зроблені для здобуття офіційного статусу гімназії “Соломон”?
Внаслідок прийняття Верховною Радою України у 2020 році Закону України “Про повну загальну середню освіту”, який визначив відповідні типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, зокрема гімназію, що забезпечує здобуття базової середньої освіти, засновники прийняли рішення про отримання відповідного статусу. Враховуючи дотримання ліцензійних умов та проведення відповідних реєстраційних дій, Приватний навчально-виховний комплекс “Соломон” був перетворений на Приватний заклад гімназію “Соломон”.
Розкажіть, якою є різниця між світською школою та християнською, які переваги існують?
Однозначно різниця між світською школою та християнською є великою. В християнській школі атмосфера є іншою, все робиться добросовісно, якісно, як для Господа. Дітей вчать в першу чергу християнським, біблійним цінностям, моралі, які будуть опорою та дороговказом у повсякденному житті і допоможуть з найкращої сторони засвоїти навчальний матеріал.
Чи навчаються в гімназії діти, які не ходять до Адвентистської церкви? Яка кількість таких учнів? Чому батьки таких дітей обирають саме адвентистську школу?
Співвідношення учнів з сімей адвентистів та інших віросповідань є приблизно 40 на 60. Все вищеописане створює відповідний імідж навчального закладу, тож батьки обирають “Соломон” для навчання своїх дітей. Батьки можуть порівняти якість, умови навчання, матеріально-технічну базу, умови проведення дозвілля, методи та підходи у навчальному процесі, ставлення вчителів до учнів, організацію харчування, яке, до речі, є вегетаріанським та інші аспекти.
Розкажіть про предмети релігійного профілю, чи затверджені вони МОН? В чому їх особливість?
В навчальному закладі викладається предмет “Християнська етика”. Вибір конкретних модельних програм, за якими здійснюється таке викладання, відповідно до законодавства є прерогативою самих закладів загальної середньої освіти та батьків.
У проєкті МОН Типової освітньої програми запропонована дисципліна “Етика”. Сам проєкт підготовлений на виконання Державного стандарту базової середньої освіти, який почне впроваджуватися з 2022 року як продовження реформи “Нова українська школа”. Кожна школа на основі Типової освітньої програми зможе формувати різні варіанти викладання цього предмета.
Особливість “Християнської етики” полягає в тому, щоб виховати в учнях повагу одне до одного та людей, володіння певними етичними нормами поведінки тощо.
Чим крім навчання ви зацікавлюєте дітей? Які є гуртки?
В навчальному закладі існують різні гуртки, які спрямовані на розвиток здібностей та навичок учнів. Зокрема існують такі гуртки як музичний, спортивний, природознавства.
Який освітній системі підпорядкована школа?
Школа виконує стандарти освіти та програми, які визначаються та затверджуються МОН з урахуванням автономних повноважень, наданих чинним законодавством України.
Як ваш заклад переживає пандемію?
Пандемія поставила всі навчальні заклади перед новою реальністю, зокрема щодо більш творчого підходу до навчального процесу з використанням сучасних технологій у дистанційному навчанні. Всі ці обставини підштовхнули учасників навчального процесу до освоєння раніше невідомих або мало використаних програм у навчанні. В той же час, вчителі намагаються приділяти увагу кожному учню. Звичайно, дистанційне навчання не є найкращим способом навчання, але такими є сучасні реалії. Проте, незважаючи на таку форму навчання, якість викладання та навчання в цілому суттєво не постраждала.
Як ваші випускники складають зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО)?
Оскільки навчання в гімназії зараз проводиться тільки до 9 класу, питання ЗНО поки що гостро не стоїть. Проте рівень освоєних знань постійно перевіряється іншими способами, визначеними у освітньому процесі. Стараємось врахувати усі критичні та об’єктивні зауваження, які можуть виникнути під час виховного та навчального процесу. Вважаємо, що подібні навчальні заклади мають і матимуть велику перспективу й успіх у освітньому просторі.
Юліанна Мельник

далі
Теперішній телемарафон «За сім'ю» є «пандемічним» кроком до продовження масового заходу «Хода за сім'ю»