Делегати голосують за питання, пов’язані з Церковним керівництвом, Статутом і Конституцією

Питання, що обговорювалися й були поставлені на голосування 6 і 7 липня під час сесії Генеральної конференції.

П’яте, шосте та сьоме робочі засідання під час сесії Генеральної конференції включали обговорення та постанови, пов’язані з Церковним керівництвом. Як пояснили керівники, це були перші з кількох сесій, на яких очікується обговорення та голосування щодо питань Церковного керівництва, а також Статуту та Конституції.
Вранці 6 липня делегати проголосували за внесення змін до Церковного керівництва в розділі, що стосується посвідчень і ліцензій пасторів та інших працівників. Як пояснили керівники церкви, метою було усунення зайвого повторення.
Делегати також проголосували за зміну формулювання пропозиції, щоб кожен дивізіон підготував Додаток до Церковного керівництва, який включав би положення, що стосуються його регіону. У формулюванні була змінена директивна спрямованість, щоб висловити це як рекомендацію.

Зміни до Церковного керівництва

Комітет з Церковного керівництва повідомляє про запропоновані неістотні редакційні зміни до основного змісту Церковного керівництва на Річну нараду Виконавчого комітету Генеральної конференції, яка, за словами керівників, може дати остаточне схвалення. Вони додали: “Однак, у випадку, якщо Ріічна нарада однією третиною голосів визначає, що редакційна зміна суттєво змінює зміст положення, запропоновану зміну необхідно винести на сесію Генеральної конференції”.
Вони також пояснили, що під час фінальної Річної наради п’ятирічного періоду Виконавчий комітет Генеральної конференції переглядає всі зміни до приміток і координує зміни. “Нове видання Церковного керівництва публікується після кожної сесії Генеральної конференції”, – розʼяснили церковні лідери. “Слід завжди користуватися найновішим виданням”.

Інші постанови

Інша постанова стосувалась шкільної ради, в якій зазначено, що директор школи зазвичай призначається секретарем ради.
Остання постанова щодо Церковного керівництва 6 липня стосувалась комітету з висунення кандидатів і процесу виборів. Уточнюється, що комітет з висунення “пропонує імена церквній громаді й не відповідає за обрання осіб для служіння”. Також вказано, що пастор/голова комітету з висунення та скарбник допомагають визначити відповідність кандидатів до церковної посади.

Питання Статуту та Конституції

Делегати обговорили постанову щодо способу обчислення квот делегатів на сесію Генеральної конференції на основі кількості членів у певному регіоні. У постанові пропонувалося додати один повний рік — з другого до третього року перед подією. Як пояснили керівники, нині в деяких регіонах для подання заявки та отримання візи до США потрібно більше року. “Цей пункт рекомендується для того, щоб дати дивізіонам і їхнім делегатам більше часу на підготовку”, — зазначили вони.
Після обговорення цього питання делегати проголосували за передачу постанови до Комітету з Конституції та Статуту.
Було запропоновано зміну, яка дозволить церковним керівникам ухвалювати важливі рішення під час Весняної наради, яку значна кількість делегатів щороку відстежує у віртуальному форматі. У минулому важливі рішення обговорювались і голосувались лише під час Річної наради восени. Після обговорення вирішено повернути питання до Комітету з правил та статуту.
Ще дві постанови стосувались Adventist Review. Перша передбачала визнання того, що журнал Adventist World припинить випуск, і його замінить світове видання Adventist Review, починаючи з серпня 2025 року. Друга стосувалась зміни назви з Adventist Review Ministries на Adventist Review. Обидві постанови були прийняті.

Проведення шостого та сьомого робочих засідань

7 липня делегати знову зібралися, щоб обговорити та проголосувати за інші питання, пов’язані з Церковним керівництвом. Керівники представили доповнення до Церковного керівництва, яке має на меті створити новий розділ, присвячений Реєстру членів, що відокремлений від розділу про переведення членів, і містить більше деталей щодо необхідності постійного відновлювального перегляду членства.
Делегати внесли й обговорили кілька поправок до основної постанови про переведення членів, і проголосували проти внесення змін до кількох із них. Однак було прийнято поправку, яка вилучає твердження, що “пастор, старший пресвітер і церковна рада мають уважно розглядати зміни у статусі членства”.
Інша поправка мала на меті уточнити функції церковного секретаря і процес переведення членства. Поправка додавала, що “церковний секретар має заохочувати тих, хто регулярно відвідує його/її громаду, подати запит на переведення членства”. Водночас, виключивши інші розділи, додано, що громада, що передає членство та громада, що приймає членство мають уважно розглянути, чи перебувають члени, які переводяться, у гармонії з основними вченнями та відповідними практиками церкви”. Постанову про зміну цього розділу Церковного керівництва було ухвалено.

Редакційні зміни, пожертвування та управління

Інша проголосована поправка стосувалась членів, які переїжджають і не повідомляють про це. Це була лише редакційна зміна для уніфікації формулювань, і вона була прийнята.
Делегати також проголосували за поправку, яка має на меті висловити важливість пожертвування як частини поклоніння. “Добровільні пожертвування і десятина становлять джерело доходу для справи Господа”, – цитує Церковне керівництво сторінку 74 з книги Еллен Уайт “Дії апостолів”.
Ще одна ухвалена поправка має на меті підкреслити важливість доброго управління в усіх сферах життя. Зокрема, вказується, що “наша сумлінна турбота про Божі благословення допомагає будувати нашу віру. Бог так влаштував, що коли ми працюємо з Ним у гармонії в цих речах, на нас сходять великі духовні благословення”.
Інші питання, за рішенням голови, були повернуті до Комітету з Церковного керівництва для подальшого обговорення деяких запропонованих делегатами поправок.

Суботня школа, пожертвування на причасті та конфіденційність

Інша ухвалена поправка включає процес створення учнів як важливу частину Суботньої школи та уточнює відповідальність секретаря Суботньої школи.
Щодо Причастя, проголосована поправка тепер передбачає, що “пожертвування для бідних може збиратися під час виходу з богослужіння. Це пожертвування пропонується як доповнення до регулярних і систематичних пожертвувань” (йдеться про спеціальний збір для бідних, який традиційно відбувається після служіння Причастя у багатьох громадах – прим. перекладача).
Інша прийнята поправка наголошує, що “скарбник ніколи не повинен коментувати особисті рішення щодо пожертвувань”. Також, що “скарбник і пастор не повинні розголошувати індивідуальні записи про пожертвування, за винятком випадків, коли це зроблено зі згоди жертводавця або вимагається законом”.
Marcos Paseggi
Фото: Валентин Загреба
Джерело: Adventist Review

далі
Адвентисти України провели XII з’їзд та обрали нове керівництво