У мукачевському Приватному навчально-виховному комплексі «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа I-III ступенів «Еммануїл» застосовуються сучасні прогресивні методи у навчання.
Зокрема це стосується такого предмету як “Я досліджую світ”. 17 листопада у 3-му класі був застосований дидактичний прийом “Фішбоун”. “Фішбоун” перекладається як “риб'яча кістка”, “риб'ячий скелет”. Вигадав його японський науковець Каору Ісікава. Це графічна техніка, яка подає інформацію у вигляді скелета рибини. Горизонтальне розташування “скелету” рекомендоване саме для використання в роботі з молодшими школярами. “Риб'ячий скелет” складається з 4-х інформаційних блоків: “голова” є уособленням предмету дослідження; верхній рядок “кісточок” є набором причин і основних понять предмету дослідження; нижній рядок “кісточок” складається із переліку доказів існування цих причин; “хвіст” містить висновки та узагальнення. Таким чином, підхід “Фішбоун” є наочною демонстрацією ходу аналізу будь-якого явища через виділення проблеми, з'ясування її причин та підтверджуючих фактів і формулювання висновку з питання.В даному випадку третьокласники в ході заняття “Я досліджую світ” з’ясовували суть екологічно важливої проблем, намагаючись осягнути запитання: “Чому вода потребує охорони?” Керувала процесом дослідження класовод Тетяна Євтушенко. Метод “риб’ячий скелет” вона застосувала задля візуалізації проблеми. Впродовж заняття юні дослідники отримували заохочувальні призи за правильні відповіді.Джерело: emmanuil.org.ua