Сільський пастор навчає колег, як правильно проповідувати Слово Боже через інтернет

Пастор Василь Крестинич запевняє: «Моя мета — знайомство людей з Ісусом» і, окрім іншої праці, проповідує Євангеліє через власний блог на сторінці у Facebook та на сторінці «Слово Благодаті».

Яким був Ваш шлях до проповідництва через інтернет?
З 1993 року я був покликаний на пастирське служіння, яке із задоволенням звершував. Мета мого служіння завжди полягала в тому, щоб привести до Божої правди якомога більше людей. Бачачи, що інструменти, які ми використовували, ставали дедалі менш ефективними, я розумів, що потрібно шукати нових засобів. Це було непросто, тому довелося на 5 років призупинити пастирське служіння, аби зрозуміти, які шляхи нині є актуальні та можуть призвести до бажаних результатів.
В чому полягала підготовка?
Протягом 5 років я професійно вивчав, як працює мережа Facebook для підприємницької діяльності, продажу фізичних товарів, послуг та тренінгів. Що більше я заглиблювався в дослідження соцмереж, тим більше переконувався, що ця система повинна ефективно працювати для євангелізації, адже завдяки соціальним мережам ми можемо зайти до людини додому через закриті двері в зручний для неї час.
Які чинники вплинули на Вас?
Досліджуючи Фейсбук, як інструмент для продажу, я бачив, як в різних нішах він вдало працює. Наприклад: дівчина з села виготовляла щоденники ручної роботи та мала можливість продавала їх через Facebook по всій країні у будь-якому регіоні. Інтернет давав їй змогу запропонувати свій товар людям, котрі, можливо, побачивши би той товар офлайн, навіть не звернули би на нього увагу.
Це спричинило суттєвий вплив на мою свідомість, змусило розглядати цю платформу, як інструмент донесення Благої звістки. Адже людина може побачити, почитати це тоді, коли їй зручно, у будь-який час, в якій би частині світу вона не перебувала!
На час, коли зробив паузу в пастирському служінні, бувши пресвітером, надалі брав активну участь у справах церкви. Під час святкування 500-річчя Реформації мені довелось спостерігати, як змінюється думка людей коли вони бачать, скільки тисяч переглядів набрали відео, в яких показують чим займається Церква. Навіть місцеві ЗМІ, які жодної інформації про нас не публікували, бачачи скільки людей переглянули відео, залюбки брали інтерв’ю та висвітлювали це у газетах.
Так прийшло розуміння, що в цьому напрямку слід працювати потужніше. Таким чином поставали ідея та стратегія євангелізації через Facebook, в якому на тепер зареєстровано 2,5 мільярдів людей, і всі вони безкоштовно можуть бачити мої публікації.
Досвід з Богом — який вплив чинив на Вас?
Перше, що хочу відзначити, це досвід сім’ї Кувшинових. Чоловік, дружина та син прийняли хрещення завдяки знайомству у Facebook. Ми познайомилися з ними в соціальній мережі. Метою знайомства була сімейна консультація, в результаті якої вони захотіли дізнатись більше про духовність у родині, і таким чином прийшли до заповітних стосунків з Богом. Після цього я зрозумів, що Бог може ефективно використовувати соціальні мережі, як метод євангелізації. Цей досвід дав можливість побачити Божий дотик до людей через інтернет. Навернення до Бога цілої сім’ї ще більше мене переконало, що соцмережі — прекрасний інструмент для донесення до людей звістки про спасіння.
Скільки зусиль докладаєте для розвитку сторінки?
Безпосередньо на розвиток сторінки йде чимало часу та зусиль, адже це не банальні публікації! Щоранку я веду ранковий Молитовний марафон 365 «З Богом в новий день»,. Цю годинну програму я готую, в середньому, чотири години на день. Також ми знімаємо кліпи на пісні наших виконавців: Надії Галас, Василя Побігача, Яніни Білак, Ліліани та Вікторії Галас – і вся ця праця також потребує певної інвестиції часу в зйомки та монтаж відео, щоб можна було його опублікувати.
Завдяки Молитовному щоденному марафону в прямому ефірі сторінка набирає популярності органічно, без реклами, тому що люди цікавляться всім, що пов’язано з молитвою. Саме завдяки цій програмі сторінка набирає популярності, бо люди цікавляться програмою. Якщо би програми не було, а ми лише проповідували би, виставляли пісні та робили публікації, то не побачили би такої органічної динаміки. За рахунок цього важко розділити роботу над розвитком сторінки і, безпосередньо, пастирську роботу, яку я виконую. Та якщо чітко рахувати час, витрачений на роботу над сторінкою, тобто — анонс і публікації, в середньому, це забирає 3-4 години на день.
Навіщо це Вам?
Бог поклав мені на серце мрію – зайти з Євангелієм у кожну українську родину, де б вона не жила, адже інтернет не знає кордонів і закритих дверей.
100 тисяч підписників — чимала цифра. Як досягли такого результату?
На мій погляд, важливу роль відіграють два фактори.
Перше — бажання. Моє бажання — дуже велике! Тут не йдеться про тимчасове захоплення: спробував, за два-три дні немає великої кількості підписників — не буду цим займатись. Це працює не так! Я маю бажання доносити до людей Благу вістку, не дивлячись на закриті кордони.
Другий фактор — професійні знання щодо роботи у Facebook. Я володію достатньою кількістю знань, щоб робити це правильно та грамотно, зацікавлювати свою цільову аудиторію. Додатково я ще працюю над тим, щоб знаходити в громаді таланти, про які раніше ніхто не знав. Напевно, немає громади, у якій не було б талановитої людини.
Якщо є ці два критерії, хоча й немає камери та ресурсів, але інвестується час, в свою чергу Бог іде на зустріч і потихеньку дає все необхідне.
Чи допомагав Вам хтось у розвитку сторінки?
Першими на допомогу мені прийшли члени моєї родини — дружина та троє діток, які підтримують мене й зараз.
Коли переді мною постав вибір: село Торунь чи обласний центр? — свідомо обрав село, де, практично, не було інтернету. Прагнув показати, що працювати можна в будь-яких умовах, а сповіщати світу про Євангеліє можливо з будь якого куточка країни. Безперечно, в громаді були люди, які хотіли допомогти, але надавати допомогу без інтернету було надзвичайно важко. Проте робили все, що було в силах громади, активно допомагали й допомагають до сьогодні. Це — і підготовка пісенного служіння, і залучення до сторінки своїх друзів, знайомих. Активно допомагає Західна конференція у зйомці кліпів: відео на пісню «Добрий Ранок», яку виконує Надія Галас, має вже понад мільйон переглядів; «Вінок» у виконанні її донечок Ліліани та Вікторії, «Мій край» в виконанні авторки Яніни Білак. Адже самими власними зусиллями було б неможливо створити такий якісний контент.
Чи натепер потребуєте допомоги?
Для розвитку сторінки потрібно багато ресурсів! Щоб робити якісний контент, а це — звук та картинка, необхідні хороша камера, мікрофон, професійне студійне світло і чимало іншого. Тому багато моїх друзів, як старих, так і нових, долучились до підтримки.
Тепер плануємо створити професійну відеостудію. Це вимагає багато коштів, тому ми потребуємо допомоги. Моя мета — показати, що медіаслужіння можливе навіть у невеличкій громаді, в селі. Ми прагнемо, щоб інші громади переймали наш досвід.
Настав той час, коли люди повинні зрозуміти, що просто виголосити проповідь з надією на те, що її хтось запам’ятає, цього недостатньо! Потрібно проповідувати в прямому ефірі, записувати архів, щоб спілкуватися з онлайнглядачами. Натепер наша команда має потребу в записі фонограм. Написано близько 12 авторських пісень, на запис, яких поки немає ресурсу — потрібні кошти для оплати праці професійних аранжувальників.
Запитання - Олег Проданюк

далі
Коли батьки вважали мене втраченою, Бог мав для мене план