Олександр Цуркан, пресвітер, керівник відділу молодіжного служіння у громаді (Чернівці)
Ким ви мріяли бути в дитинстві?Мріяв бути дизайнером одягу або інтер'єру, але після школи на сімейній раді вирішувалося питання, хто з нас двох, - я чи моя сестра Олена, - буде здобувати вищу освіту. Я поступився місцем сестрі, про що не шкодую.Вона почала вчитися, а я пішов працювати, зайнявся графічним дизайном.У 2011 році влаштувався на роботу в компанію, яка займається розробкою сайтів.У 2014 році мене зацікавила вакансія в магазині, який займався реалізацією спецодягу. Вони шукали співробітника для технічного супроводу сайту. Потрібно було створювати контент і зайнятися рекламою (SEO).Наступним етапом у кар'єрі став крок у «самостійне плавання». Поки ще працював, паралельно запустив сторінку в соціальній мережі Instagram з продажу шкіряних виробів, розвивав її, використовуючи накопичені на той час знання.Що за цей час вдалося досягти?Вже минуло три роки з того часу, як я почав займатися приватним підприємництвом. Бог благословляє в роботі: є нові клієнти, набрався досвіду. Ми працюємо з партнером і вже не тільки з Україною, а й з Канадою, Англією, Францією та США.Благословення бачу в тому, що нам довіряють. Як показує практика, знайти клієнтів за кордоном не так вже й легко. У них сформований свій ринок і немає необхідності в пошуках за межами своєї країни.Ми розвивалися, використовуючи всього лише три інструменти: шукали клієнтів самі, використовували таргетовану рекламу і нас рекомендували колишні клієнти.Одного разу, коли я в соціальних мережах пропонував свої послуги, познайомився з замовником із Канади. Потрібно сказати, що він погодився співпрацювати, навіть не знаючи нас: уточнили всі деталі щодо обов'язків, уклали договір, клієнт надіслав гроші й співпрацюємо до сьогоднішнього дня. Я знайшов цю людину, тому що Бог схиляє серця.Ми робимо продукцію зі шкіри. Основний продукт - чохли для телефонів. Також гаманці, ремені, сумки, Візитниці, ремінці для годинника. Разом зі мною працює мій друг, Сергій, і наші дружини: його - Юля, і моя дружина - Лілія. Є також люди, які не працюють в команді, на зарплаті − аутсорс, фриланс.Чому я не масштабуюся до рівня великої компанії?Річ у тім, що чим більший масштаб бізнесу, тим більше відповідальності та часу він вимагає. А хотілося б, - окрім прибутку, яка в сучасних реаліях потрібна, - мати час для дружини та дитини, і найголовніше - для служіння Богу. Адже сенс життя не в тому, щоб побудувати бізнес-імперію!Чим саме ви займаєтеся в інтернеті, окрім того, що продаєте шкіряні аксесуари?Ми займаємося маркетингом в соціальних мережах. В основному ми сфокусовані на створенні фото і відеопродукції, розробкою логотипів, креативів, брендингу та стратегії.Основне своє медіа служіння я розвиваю за допомогою каналу Telegram - «Блог молодіжного лідера», і сторінки в Instagram - Alextsurkan1.У Facebook створив сторінку для нашої церкви й, по можливості, також веду її.Яка мета вашого каналу?Ми хотіли б не просто донести людям істину, а й показати, що тільки з Богом людина може жити щасливо і досягати успіхів. Адже справжній успіх, це не тільки досягнення фінансових цілей, але в першу чергу духовний баланс і душевний спокій.Сьогодні безліч мотиваторів говорять про успіх, про те, що людина повинна міняти себе. Але вони говорять з точки зору тієї моделі, яку пропонує світ. Ми ж хочемо показати, що можна бути успішною людиною та жити щасливо, але при цьому поставити Бога на перше місце. Всього в житті можна досягти, якщо дотримуватися цієї формули. Навіть якщо не досягнеш якоїсь поставленої мети, у Бога є для тебе шлях. Слідуючи по ньому, можна побачити, що Його мета краще тієї, яку ставив собі ти.У постах планую показувати саме цей шлях, алгоритм успіху, адекватного мислення і цілісної особистості на чолі якої - Бог.Яка вікова категорія відвідує цю сторінку?В основному це люди від 18 до 30 років. Серед наших передплатників є і підлітки, і, звичайно, люди у віці від 50 до 60 років. Але в основному ми намагаємося залучати молоду аудиторію, особисто мені подобається з ними працювати.Що ви можете запропонувати підліткам, молоді?У соціальних мережах я роблю добірки книг, фільмів, музики, - той контент, який буде їх наштовхувати на певні конструктивні роздуми. Рекомендую навіть ті кіно і музику, які є продуктами Голлівуду. Звичайно, не все підряд. Спочатку дивлюся сам, аналізую, ретельно фільтруючи контент, і вибираю, що можна запропонувати підліткам і молоді в соціальних мережах.Хочу показати підліткам, що віруюча молодь – це люди, які не цураються сучасної музики, фільмів, книг. Це люди розвинені, освічені. Люди, які хоча і відокремлені Богом, але не відсторонені від суспільства і технологій.Спілкуючись з молоддю та підлітками, я просто рекомендую. Часто вчуся розуміти, що цікаво, і розмірковую, яким чином можна донести щось, дійсно, важливе.Деякі підписувачі надсилають запитання, на які я відповідаю. Але вже зараз розмірковую над тим, щоб залучити до відповідей психолога, якщо аудиторія збільшиться і розшириться тематика питань.Чим цікавляться тридцятирічні?В основному це вже сімейні люди і їх цікавлять відносини в сім'ї, як їх будувати, розвивати, і як зберегти. Я в шлюбі близько десяти років, і всі відповідаю, ґрунтуючись на Біблії, особистому досвіді та літературі з психології.Крім відповідей на запитання молодих сімей і людей, які хочуть створити шлюб, рекомендую відповідні за тематикою книги.На канал звертаються тільки адвентисти чи й з інших конфесій теж?Звертаються різні люди. Поки я навіть не знаю, вони мої підписувачі чи просто гості, адже в Telegram немає детальної статистики, на відміну від інших соціальних мереж. Мій Telegram канал є публічним і, напевно, люди знаходять його через пошук і хештеги. Але важливо інше, - якщо люди запитують, звертаються за порадою або довіряють свої молитовні прохання, то головне відкрити їм Бога і допомогти в нужді.Крім Telegram, пишуть різні люди й в Instagram. Оскільки реклама в Instagram налаштована не тільки для членів церкви, а для більш широкої аудиторії, там до мене теж часто звертаються з питаннями.В Instagram багато інформації, яка негативного впливає на психіку і сприяє деградації. У нас же, Адвентистів, є багато того що можна запропонувати користувачам цієї соцмережі. Але це не тільки доктрини, це погляд на життя або ставлення до життя.Якщо людина музикант, то звернення до Христа зовсім не означає залишити своє захоплення, можна бути музикантом-християнином.Хочу показати людям, що християни це не ті, хто себе заганяють у кайдани, відрікаючись від усього. Християни теж йдуть в ногу з прогресом, отримують наукові ступені, досягають успіхів в медицині, науці, і при цьому несуть світло в усьому світі.Зараз багато хто розвиває свої канали та сторінки. Не боїтеся конкуренції?Якщо люди хочуть донести цінності, які змінять чиєсь життя на краще, то це не конкуренти.Що необхідно для розвитку каналу?Для зростання і розвитку будь-якого медіаканалу необхідні ресурси: людські, молитовні та фінансові.Зараз я намагаюся просувати канал органічно, кілька разів замовляв рекламу в інших християнських каналів, там, де більше підписувачів.Звичайно, з ростом каналу будуть необхідні і помічники. На розвиток онлайн служіння є багато планів, а це значить багато запитів, багато контенту, багато ідей, - для реалізації всього цього потрібна фінансова допомога. Це служіння для Господа, для духовної підтримки молоді, для зміцнення віри у підлітків. Будемо вдячні всім, хто допоможе рекламою, молитвою, або побажає підтримати наш канал фінансами.Номер банківської карти: 5355 1616 0342 4607Питання - Алла Шумило