У конгресі вчителів-адвентистів «Освіта для місії. Спасати дітей для вічності», що відбувся на кампусі Українського гуманітарного інституту (м. Буча, Київської області), взяло участь 240 учасників.
Представники 24 закладів освіти – шкіл, ліцеїв, та гімназій, а також інституту, зібралися 17-20 червня 2024 року у місті Буча, щоб обмінюватися досвідом, вдосконалювати методики викладання, та досліджувати головну тему конгресу – втілення місії в освітньому процесі. У заході взяла участь керівниця відділу освіти Генеральної конференції Адвентистської церкви д-р Ліза Бердслі-Харди (Lisa Beardsley-Hardy, PhD, MPH, MBA), разом з чоловіком доктором Френком.Керівник відділу освіти Адвентистської церкви в Україні Костянтин Кампен у вступному слові до учасників нагадав, що завдання адвентистської школи – надати якісну освіту, здійснити місію всебічного формування учнів, та бути центром підготовки місіонерів. Кожна школа від початку створення рухається, поступово виконуючи ці завдання, отже важливо щоб випускники адвентистських шкіл не тільки отримували якісну освіту, але й були готові служити суспільству.З привітанням до учасників конгресу звернулися Ліза Бердслі-Харди; а а також керівник Українського адвентистського центру вищої освіти Андрій Шевчук; керівник відділу видавничого служіння Адвентистської церкви в Україні, директор видавництва “Джерело життя” В'ячеслав Кулага.На конгресі також були присутні керівники конференції (регіональних об'єднань громад) Адвентистської церкви в Україні: Василь Чопик, Микола Бойко, Львов Вертило, Олександр Ващинін, та Дмитро Поправкін.У перший день конгресу керівник Адвентистської церкви в Україні Станіслав Носов звернувся з біблійною настановою про важливість особистого прикладу вчителя та вплив на учнів, так само як свого часу Ісус явив характер Небесного Отця, коли прийшов на Землю.Протягом конгресу д-р Ліза Бердслі-Харди представила декілька тем. Зокрема в темі “Освіта для місії”, вона поділилася історією першого адвентистського місіонера в Європі Джона Ендрюса. Вона наголосила, що адвентистська освіта має бути зосередженою на інтелектуальному, моральному та духовному зростанні учнів, одночасно адвентистські школи мають створити простір, який буде фундаментом для зростання дітей, де кожен з них буде відчувати підтримку.У темі про вплив девайсів та соціальних медіа не тільки на сприйняття себе молодим поколінням, але й про ризики для дорослого покоління, керівниця відділу освіти Генеральної конференції надала практичні поради про цифрову гігієну. Використовуючи результати досліджень, щодо зв’язку між розвитком академічних здібностей дитини та часу, проведеного з батьками, вона нагадала, що цей принцип закладений Господом та записаний у Втор. 6:6-9.У темі “Роль освіти у втіленні стратегічного плану церкви”, спікерка розглядала показники ефективності у сфері освіти. Серед них: залучення студентів адвентистських закладів освіти до служіння; глибоке розуміння ними основи біблійного віровчення, що демонструє Божу любов; розуміння учнями свого тіла, як храма Святого Духа, та відповідального ставлення до здоров'я, та інші.Костянтин Кампен представив дві теми. У першій “Підходи до інтеграції віри в освітній процес”, було розглянуто три підходи: ізоляція, взаємодія та інтеграція. Завдання адвентистських закладів освіти зробити отримання знань та духовне зростання одночасною дією. В цьому семінарі було представлені втілення інтеграційних процесів, які можуть застосувати адвентистські школи.В другій темі Костянтин Кампен ділився досвідом та статистикою адвентистських шкіл в Україні зі залучення учнів до духовного зростання – у 2023 році до церкви приєдналося 37 представників шкільної спільноти – учні, їхні батьки та вчителі. Костянтин зробив акцент, що найкращий вік для прийняття дитиною рішення доєднатися до церкви – 12 років, тому що саме в цей час дитина починає усвідомлювати, що її рішення формують її духовне життя.Яна Резнікова, вчителька зі Львова, яка опікується напрямом освітньої діяльності в благодійному фонді ADRA Ukraine, розповіла про проєкти для освітнього процесу, зокрема інклюзивні. Зазвичай, у державних закладах освіти вони фінансуються державою, отже церква має шукати фінансування від неурядових фондів для втілення всіх освітніх послуг – допомогу в цьому пропонує ADRA Ukraine.Учасники конгресу щодня ділилися історіями навернення до Бога учнів, та досвідом організації освітнього процесу під час повномасштабного російського вторгнення. Історією відкриття першої адвентистської школи в Україні поділився Іван Чернушка, та про відкриття школи, як наслідку діяльності закладу вищої освіти, розповіла ректорка Українського гуманітарного інституту Людмила Штанько. Валентин Педченко розповів про досвід громади міста Біла Церква у впровадженні діяльності школи; Валентин Шевчук про заснування та історію школи у місті Львів.Директор Школи Біблії (частина служіння медіа групи “Надія”) Сергій Вершило підготував презентацію онлайн-платформи, як інструменту для проповіді Слова Божого.Також кожного дня учасники відвідували тематичні семінари, які обирали з огляду на напрям, який їх цікавить. Серед тем й спікерів: Максим Буга "Слідопицькі клуби в адвентистській школі"; Сергій Вершило "Школа Біблії в телефоні"; Алла Гайсан «Будуємо мости, а не стіни»; В'ячеслав Корчук "Еллен Уайт та унікальність адвентистської освіти"; Сергій Луцький "Професійні захворювання вчителів та як їх запобігти"; Марина Мельник "Відмінності філософії світської освіти та адвентистської освіти"; Олена Міненко "Які теми, навіть якщо їх немає в підручнику, обов'язково повинні розглядатися на окремих предметах"; Роман Проданюк "Основи духовного росту"; Ірина Стешиц "Педагогічне партнерство – ключ до духовного зростання батьків"; Марина Тепфер "Різні ролі: вісник, вчитель, захисник"; Валентин Шевчук "Історія адвентистської освіти”.Окрім того, вчителі представляли свою діяльність за допомогою відкритих уроків, а кожного вечора знайомили колег з особливістю функціонування своїх закладів за допомогою творчих виступів.До однією з частин конгресу доєдналася докторка філософії, професорка, завідувачка кафедри філософії та педагогіки Національного транспортного університету (м. Київ) Ірина Богачевська, яка подякувала вчителям адвентистських шкіл за вклад в українську освіту. “Ви робите святу справу, – зазначила пані Ірина, – ви рятуєте душі українських дітей від ворога, що страшніше за окупантів. У мене є надія, що завдяки вашій діяльності українські діти отримають те, що буде їх щитом перед численними загрозами. Ми маємо пам'ятати слова Отто фон Бісмарка: “Війни виграють пастори й сільські вчителі”, тобто освіта й віра”.В останній день конгресу відбувся круглий стіл, під час якого присутні почули відповіді на актуальні питання, пов'язані з освітнім процесом. Експертами круглого столу були керівники адвентистських закладів освіти – Алла Гайсан, Микола Каганюк, Людмила Штанько, а також керівник Західної конференції Василь Чопик, Костянтин Кампен, Станіслав Носов та Ліза Бердслі-Харди.Нагадаємо, згідно статистичних даних на кінець 2023 року в Україні налічувалося 24 адвентистських заклади освіти, серед яких 8 – школи початкового ступеня, 15 – школи другого та третього ступеня, та один вищий навчальний заклад, в яких отримують освітні послуги 2663 учня, включаючи студентів, та здійснюють педагогічну діяльність 473 вчителя й викладача.