Анастасія Варфоломєєва — проєктний менеджер двох ініціатив ADRA Україна, пов’язаних з Японією: Japan Platform 4 (JPF4) та ADRA Japan Winterization. Також вона виконує функції MPCA-координатора, відповідаючи за розподіл багатоцільової грошової допомоги в межах різних проєктів. Сьогодні Анастасія розповідає про діяльність, у якій донором виступає японська сторона.
— Анастасіє, розкажіть, будь ласка, коротко про проєкт Japan Platform 4. Що він собою являє?— JPF 4 — це вже четвертий проєкт за підтримки Japan Platform, міжнародної гуманітарної організації, що спеціалізується на наданні допомоги у кризових ситуаціях. Співпраця з цією організацією розпочалася з початком повномасштабного вторгнення. У попередніх фазах проєктів ми працювали спільно із словацьким та японським представництвами ADRA, забезпечуючи людей продовольчими наборами та підтримкою у зимовий період. Нинішній етап, JPF4, стартував у травні цього року та реалізується вже без участі словацьких партнерів — ADRA Україна самостійно відповідає за закупівлю та комплектацію допомоги.У межах цього проєкту передбачено три основні напрями: грошова допомога; натуральна допомога (продовольчі та гігієнічні набори, паливні брикети); і психологічна підтримка для бенефіціарів.— Розкажіть детальніше про кожен із цих компонентів. У яких регіонах вони реалізуються і як саме виглядає допомога?— Почнемо з допомоги у натуральній формі. Продовольчі та гігієнічні набори надавалися громадам із обмеженим доступом до ринків та банківських послуг у Запорізькій (Оріхівська громада) та Херсонській (Милівська громада) областях. Видача відбулася влітку цього року, наприкінці липня та на початку серпня. Окремо було передано 105 тонн паливних брикетів для центрів ВПО розташованих у містах Запоріжжя та Дніпро.Продовольчі набори містили макаронні вироби, крупи, м’ясні та рибні консерви, а також базові засоби гігієни: зубні щітки, пасти, засоби для миття та прання. За результатами постмоніторингу, бенефіціари високо оцінили склад наборів.Грошова допомога надавалась переважно літнім людям, переселенцям та особам із інвалідністю з Донецької, Запорізької та Херсонської областей. У червні та липні цього року 660 бенефіціарів отримали по 10 800 гривень кожен.Психологічна допомога реалізується онлайн: діє телефонна підтримка та можливість отримати до шести індивідуальних сесій із психологами. Від травня понад 1200 осіб отримали індивідуальну або групову підтримку. За потреби кількість сесій можна збільшити.— Яка роль японського представництва ADRA в реалізації цих проєктів?— Japan Platform є основним донором, а ADRA Japan виконує функції Supporting Office: забезпечує комунікацію з донором і залучення нових проєктів. Ми ж, як імплементуюча сторона, відповідаємо за реалізацію проєктів.— Тепер розкажіть про окремий проєкт ADRA Japan Winterization.— ADRA Japan Winterization спрямований на підтримку людей у зимовий період. Його фінансує японське представництво ADRA з власних благодійних надходжень. У межах проєкту передбачається надання паливних брикетів центрам ВПО у Дніпропетровській області.Також важливим компонентом є грошова допомога. Наприклад, у листопаді–грудні 310 осіб із Харківської області отримали по 10 800 гривень кожен. Загалом планується охопити грошовою допомогою 570 осіб.— А що цікавого передбачено в зимовому проєкті для дітей?— На Різдво ми організуємо святкові заходи для дітей у центрах розміщення ВПО та лікарнях, включно з «школами супергероїв» для дітей із хронічними захворюваннями. Наші психологи проведуть десять різдвяних заходів, а дітям вручать святкові подарунки. Цьогоріч набори містять термоси, ланчбокси, канцелярію для малювання та творчі матеріали з новорічною тематикою.— Що планується на майбутнє?— У межах проєкту заплановано розширення психологічної підтримки, яка стартує вже у 2025 році.adra.ua