Хто є Бог?

Президент Всесвітньої церкви адвентистів сьомого дня Тед Н. К. Вільсон розповідає про Основу віри № 2 «Божество».

Примітка: Нижче наведено запис послання президента Адвентистської церкви Теда Н.К. Вільсона, розміщеного на YouTube 20 січня 2022 року.
Вітаю вас, друзі. Сьогодні ми розглянемо надзвичайно глибоке питання — «Хто є Бог?».
Для тих, хто покладається тільки на людську мудрість, Бог — це таємниця, просто ідея, з якою вони сперечаються. Однак Бог, у Своїй любові і співчутті, милостиво відкриває Себе тим, хто очима віри готовий побачити.
Є два основні способи, якими Бог відкриває Себе. Перший — через творіння. У Псалмі 19:1-3 Давид заявляє: «Небо звіщає про Божую славу, а про чин Його рук розказує небозвід. Оповіщує день дневі слово, а ніч ночі показує думку, без мови й без слів, не чутний їхній голос».
Для тих, хто готовий бачити, рука Творця видима у всій природі— Його чудовий задум можна ясно побачити від зірок на небі до мешканців морських глибин.
Другий спосіб, яким він відкриває Себе, — це Писання, і саме в Писанні можна побачити найвище одкровення Бога через життя і смерть Ісуса Христа. Через Ісуса ми можемо пізнати Отця. Ми читаємо в Першому посланні Івана 5:20: «Ми знаємо, що Син Божий прийшов, і розум нам дав, щоб пізнати Правдивого...». І Сам Ісус сказав: «Життя ж вічне це те, щоб пізнали Тебе, єдиного Бога правдивого, та Ісуса Христа, що послав Ти Його.» (Івана 17:3).
Коли ми прагнемо пізнати Бога на основі Біблії, ми не можемо ставити себе вище Бога і ставитися до нього як до об'єкта, який потрібно вивчати, аналізувати і оцінювати. Ми маємо підкоритися авторитету Його самоодкровення — Біблії. А Біблія сама є тлумачем, коли ми порівнюємо Писання з Писанням.
Важливо пам'ятати, що Біблія не доводить існування Бога, а передбачає його, як це видно з її початку: «На початку створив Бог небо і землю» (Буття 1:1).
Один із способів, яким Біблія відкриває Бога,— це Його імена, записані в ній. «Святе та грізне Його Ймення!»,— читаємо ми у Псалмі 111:9. У Старому Завіті, написаному на івриті, ми читаємо багато імен, які допомагають нам зрозуміти, Хто Він такий.
Ель і Елохім означають «Бог» і показують Його Божественну силу. Ель-Еліон означає «Бог Всевишній», а Адонай — «Господь» або «Пан». Ім'я Ель Шаддай означає «Бог Всемогутній», а Ім'я Яхве підкреслює самоіснуючу природу Бога і Його вірність. У Новому Завіті Ісус використовує Ім'я Отець, щоб привести нас до близьких, особистих стосунків з Богом. Діяльність Бога також дає нам уявлення про те, Хто Він такий. У Посланні до Євреїв 1:3 ми бачимо Його, Який «тримає все Своїм могутнім словом«, а в багатьох уривках ми бачимо Його як нашого Відкупителя. Ісая 46:11 і Єремія 29:11 нагадують нам, що Бог будує плани, і, згідно з Ісаї 46:10, Він оголошує «кінець від початку». Він благословляє Свій народ, як сказано у Повторенні Закону 15:6, і є вірним і справедливим, прощаючи гріхи, коли ми визнаємо їх перед Ним, як обіцяно в Першому посланні Івана 1:9.
Можливо, один із найвідвертіших текстів Писання знаходиться в книзі Вихід 34:6-7: «Господь, Господь, Бог милосердний, і милостивий, довготерпеливий, і многомилостивий та правдивий, що дотримує милість для тисяч, що вибачає провину й переступ та гріх, та певне не вважає чистим винуватого...». Наш Бог – Бог милосердя і абсолютної справедливості.
Бог самоіснуючий, бо Він має «життя в Самому Собі», як ми читаємо в Івана 5:26. Він всемогутній і всевидющий, знає кінець від початку, як «Альфа і Омега», про що йдеться в Об'явленні 1:8.
Бог всюдисущий, виходить за межі простору і часу, але при цьому Він повністю присутній завжди і всюди, про це говориться в Псалмі 139:7 і Посланні до Євреїв 4:13.
Бог всемогутній, і для Нього немає нічого неможливого. Він незмінений і досконалий. «Я Господь, Я не змінююся», — говорить Він у Малахії 3:6.
Писання говорить про те, що хоч існує тільки один Бог, усередині Божества існує множинність. Фактично, наша друга основа віри адвентистів сьомого дня говорить:
"Бог єдиний. Отець, Син і Святий Дух – єдність трьох відвічних Осіб. Бог безсмертний, всемогутній, всезнаючий, понад усе і всюдисущий. Він безмежний і вище людського розуміння, однак пізнаємо Творця за допомогою Його одкровень про Себе Самого. Бог, Котрий є любов, навіки гідний поклоніння, честі і служіння всього творіння» (https://esd.adventist.org/adventist-beliefs/fundamental-beliefs/).
Давайте коротко розглянемо, що Писання говорить про Божество. У Книзі Буття ми чуємо, як Бог кілька разів говорить про Себе у множині. У Буття 1:26 Бог заявляє: «Створімо людину за образом Нашим». У Буття 3:22 Він каже: «Ось став чоловік, немов один із Нас, щоб знати добро й зло...» А в Буття 11:7 ми чуємо, як Бог каже: «Тож зійдімо до них».
Деякі згадки стосуються саме Святого Духа, як, наприклад, в історії про створення світу, де в Буття 1:2 ми читаємо: «Дух Божий ширяв над поверхнею води». А в Ісаї 48:16 ми бачимо Три Особи Божества, де читаємо: «і нині послав Мене Господь Бог [Отець] і Дух Його [Святий Дух] послали Мене [Сина Божого]».
Втілення Ісуса Христа— чудовий приклад того, як три члени Божества тісно взаємодіють один з одним: Отець віддав Свого Сина (Івана 3:16); Христос віддав Себе (Гал. 1:4), а Дух забезпечив народження Ісуса (Матвія 1:18, 20).
Кожен член Божества був присутній при хрещенні Ісуса: Отець сказав: «Це Син Мій Улюблений, що Його я вподобав» (Матв. 3:17); Христос дав Себе хрестити як приклад для нас (Матвія. 3:13-15); а Дух наділив Ісуса силою, зійшовши на Нього у вигляді голуба (Луки 3:21, 22).
Незадовго до своєї смерті Ісус обіцяв послати Святого Духа як помічника (Івана 14:16), і Він наказав Своїй Церкві хрестити «в ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа» (Матв.28:19).
Сьогодні Отець і Син звертаються до нас через Святого Духа. Ісус сказав: «А коли Втішитель прибуде, що Його від Отця Я пошлю вам, Той Дух правди, що походить від Отця, Він засвідчить про Мене.» (Івана 15:26). А у 2 Коринтян 13:14 ми маємо прекрасне благословення: «Благодать Господа нашого Ісуса Христа, і любов Бога й Отця, і причастя Святого Духа нехай буде зо всіма вами!»
Знаєте, друзі, вода - цікава субстанція: вона може скидатися каскадами, громоподібними водоспадами, наповнювати озера і річки, що впадають у могутнє море. Вона може бути твердою, перетворюючись на лід, що покриває полюси Землі, і підніматися у вигляді пари — крижаної, холодної або гарячої. Три форми – рідка, тверда і пароподібна – і все це одна субстанція, вода.
Можливо, Бог трохи схожий на це — один Бог, але три різних Особи з унікальними характеристиками і ролями — всі вони працюють разом, щоб спасти якомога більше людей для вічності.
Еллен Уайт каже нам: «Ось – три живі Особи Небесної Трійці. Іменем цих трьох великих сил - Отця, Сина і Святого Духа – кожен, хто приймає Христа живою вірою, хреститься, і ці сили будуть допомагати покірним підданим Небесної оселі в їхніх зусиллях жити новим життям в Христі» (Євангелізм, с. 61).
Яка це прекрасна обітниця!
Якщо ви хочете більше дізнатися про те, Хто такий Бог, ви знайдете багато корисних ресурсів на сайті https://esd.adventist.org/adventist-beliefs/fundamental-beliefs/.
Як приємно знати, що на небесах дійсно є Бог, Який любить нас, Який помер за нас, Який втішає і спрямовує нас і Який вже дуже скоро прийде знову, щоб забрати нас, щоб ми вічно жили з Ним.
Давайте подякуємо Йому прямо зараз. Отче Небесний, дякуємо Тобі за чудовий спосіб, яким Ти так тісно співпрацюєш з Ісусом, Сином і Святим Духом, як Божество, три в одному. Ми не можемо цього зрозуміти. Це за межами нашого розуміння. Але ми приймаємо це вірою і дякуємо Тобі за цю чудову нагоду дозволити Тобі жити в наших серцях і допомагати нам ділитися з іншими чудовою звісткою про те, що Ти приготував шлях спасіння для кожного з нас, і що цей чудесний план спасіння був розроблений Отцем, Сином і Святим Духом ще до створення цього світу. Дякуємо Тобі за те, що Ти наш Бог. Ми просимо про все це в Ім'я могутнього і чудового нашого Спасителя, Ісуса Христа, амінь.
Тед Н.К. Вільсон, президент Генеральної конференції Церкви адвентистів сьомого дня
За матеріалами ANN
Джерело: logosinfo.org

Further
Основа віри №1: Писання